ראשי » בריאות » איך לבנות תזונה מאוזנת התומכת במטרות הכושר שלך

איך לבנות תזונה מאוזנת התומכת במטרות הכושר שלך

רבים מאיתנו מבלים בחדש הכושר שעות ארוכות. לכל אחד מאיתנו יש מטרה אחרת לכך. למשל: ירידה במשקל, עיצוב וחיטוב הגוף וכדומה. עם זאת, לא תמיד אנחנו רואים את התוצאות כמו שהיינו רוצים. זה נשמע לך מוכר? תוהה איך תוכל להביט במראה ולהיות מרוצה? הגיע הזמן להבין: אתה צריך תפריט שכולל תזונה מאוזנת. יש קשר ישיר בין התזונה שלך ובין ההסתברות שתגיע ליעד שלך. תוהה מה זה אומר ומאיפה מתחילים? כל התשובות בכתבה שהכנו עבורך.

איך לבנות תזונה מאוזנת התומכת במטרות הכושר שלך
בתמונה: אישה באימון

תזונה מאוזנת שכוללת פחמימות

אנשים רבים בטוחים שהבעיה העיקרית שלהם היא פחמימות. הם בטוחים שבגלל שהם אוכלים פחמימות הם לא יורדים במשקל ולא מעלים מסת שריר. חשוב להבין שבפועל זה לא כך. הצורה שבה הפחמימות מאוחסנות בגוף שלנו היא גליקוגן. כאשר אנחנו עושים פעילות גופנית, הפחמימות הללו הן למעשה מקור האנרגיה העיקרי של הגוף. לכן במצב כזה הגוף יפנה אל אבות מזון אחרים כדי ליצור את האנרגיה, כמו למשל, לחלבון. אתה תוהה מה אפשר לעשות בנידון ומה הקשר בין כל זה לתפריט תזונה מאוזנת? חשוב להבין: לא כדאי להתרכז באכילה של חלבון. אם המטרה היא לשפר את ההישגים הגופניים שלך, כדאי שתתרכז דווקא בתפריט תזונה מאוזנת שכולל גם פחמימות. מה שכן, חשוב שתדע: בהחלט מומלץ לך לצרוך פחמימות מורכבות ולא פשוטות. דוגמאות לפחמימות פשוטות הן דברים מתוקים כמו עוגות ועוגיות שמהן כמובן רצוי להימנע.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

תפריט תזונה מאוזנת חייב לכלול חלבונים איכותיים

דבר נוסף שכדאי לך לדעת על תזונה מאוזנת, קשור לנושא החלבונים. אם תבדוק לרקע את התפריט של שחקני מכבי חיפה, תראה שהוא עשיר בחלבון. עם זאת, האם שחקני מכבי חיפה אוכלים כל חלבון באשר הוא? התשובה היא בפירוש לא. חלבונים הם החומר השני הנפוץ ביותר בגוף האדם, אחרי מים. הם משמשים כמרכיבים בסיסיים, חיוניים לצמיחה, לתחזוקה ולתיקון של תאים, כולל תאי שרירים. חלבונים מורכבים מחומצות אמינו, מהן יש 20 סוגים שונים. מבין אלה, שמונה נחשבים חיוניים מכיוון שהגוף אינו מסוגל לייצר אותם. לכן, קבלת שמונה חומצות אמינו חיוניות אלה באמצעות תזונה היא קריטית. לא כל מקור מזון מכיל את כל חומצות האמינו, מה שמוביל למערכת סיווג המבוססת על איכות החלבון. חלבון מי גבינה נחשב לאיכותי ביותר, אחריו חלבוני ביצה, בשרים ומוצרי חלב. תזונה מאוזנת כוללת סוגים שונים של חלבונים איכותיים.

החשיבות של שתיית מים מרובה

אי אפשר לדבר על תזונה מאוזנת ולא לדבר גם על שתיית מים. כל קבוצת ספורט, כולל מכבי חיפה, נותנת לשחקניה תפריט שכולל התייחסות גם למים. זה לא במקרה, שכן המים הם מקור החיים. אם חשבת לבחור חדר כושר מומלץ ולשתות רק לפני האימון, אתה חייב להבין שזה לא מדויק. בפועל צריך לשתות כמויות גדולות של מים גם במהלך האימון ובעיקר אחריו. כולנו מזיעים במהלך הפעילות הגופנית ואנחנו מאבדים לא מעט נוזלים. חשוב מאוד להחזיר לגוף את אותם הנוזלים, ונעשה זאת ע"י מים. אתה יכול להיות בטוח שאם תשנה את התפריט היומי שלך, תראה שינויים משמעותיים בקרוב. זה נהדר לבחור חדר כושר מהמומלצים ולהקפיד ללכת אליו, אבל זה לא מספיק. כדי לשמור על בריאותך וגם להגיע ליעדים שלך, אתה צריך תפריט מתאים. זה נכון לגבי שחקי מכבי חיפה וזה נכון גם לגביך. מתקשה להרכיב את התפריט שלך לבד? תוכל לפנות אל תזונאית מקצועית שתעזור לך, ואין ספק שזה ישתלם לך בעתיד.