ראשי » ספורט » פילאטיס מכשירים – מה ההבדל בין סוגי הפילאטיס?

פילאטיס מכשירים – מה ההבדל בין סוגי הפילאטיס?

לרובנו יצא להכיר את המושג פילאטיס. אך למי שלא – פילאטיס היא שיטת אימון לחיזוק השרירים המייצבים. השרירים המייצבים הינם שרירים קטנטנים העוברים בין החוליות. את הפילאטיס נתרגל בעזרת מיטת קפיצים ייעודית או על מזרן. אז מה הכי מתאים לך? פילאטיס מזרן, או פילאטיס מכשירים? אבל לפני שנחליט, חשוב לזכור, בשתי השיטות ישנה שימת לב מאוד גדולה על הנשימה וריכוז כבסיס ליצירת פעולה נכונה ומדויקת. השיטה עובדת על חיזוק שרירי הליבה בפרט, כמו גם עבודה על שיווי משקל ויציבה.

פילאטיס - קצת היסטוריה על שיטת האימון

ממציא השיטה ג׳וזף פילאטיס נולד בגרמניה והתחיל את דרכו בצעירותו. ג׳וזף סבל ממחלות שונות, מחלות שגרמו לו להיות רזה וחלש. מתוך מצוקתו למד על הגוף והחל לעצב את גופו באמצעות תרגילים המתרכזים בשרירי הליבה. גוז׳ף למד מגוון שיטות אימון ועיצוב מהמזרח ומהמערב ושילב ביניהן. אימונים שהביאו להישגים גבוהים ואף בין היתר הוא דיגמן עם גופו לאיורים של מנחים אנטומיים.
שיטת הפילאטיס החלה את דרכה על מזרן ולאט לאט השתדרגה והתפתחה לשיטה חדשה- פילאטיס מכשירים. האימון החדש, צבר פופולריות רבה והתגלה מטיפול בפציעות של חיילים ורקדנים שפגש ג׳וזף במהלך חייו. את מטופליו, שחלקם היו מרותקים למיטה, אימן ג׳וזף בעזרת הקפיצים והטבעות של המיטות עצמן. אט אט המיטות עברו שדרוגים והתאמות וכיום תוכלו למצוא מיטות פילאטיס כמעט בכל סטודיו לפילאטיס. אנחנו מכירים אותם במגוון שמות כמו רפורמר, קאדילק ועוד. בנוסף, גוזף פילאטיס האמין בבריאות גוף ונפש כבסיס לאימוניו. ולכן הוא שם דגש על תרגילים המשלבים שליטה בנשימה ובמחשבה שמביאה ליצירת תנועה נכונה.

פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים או פילאטיס מזרן?
לקבלת מחירים אטרקטיביים למאמני פילאטיס מכשירים השאירו פרטים

איך נדע מהו האימון שמתאים לנו?

האם שמעתם על תרגול בעזרת התנגדות? אומנם בשתי השיטות שאנחנו מבצעים התרגילים שונים, אך לפעמים הם דומים. תרגילים אלו מבוצעים בעזרת גומיות, משקולות וגלילים שונים שעוזרים לנו ליצור אימון מבוסס התנגדות. בפילאטיס מזרן, התנגדות זו תתאפשר כי ננצל את משקל גופנו ואת כח המשיכה. לעומת זאת, פילאטיס מכשירים מאפשר התנגדות באמצעות שימוש בקפיצים שונים וכל מיני חבלים וגומיות. עקב כך נוצרת התנגדות מתאימה ומדויקת לרמת האימון והמתאמן. כמו כן, נוכל גם לבודד את קבוצת השרירים המסוימת שנרצה לעבוד עליה. וכתוצאה מכך יביא להקלה בעומסים וגם יעניק למתאמן התאמה מדוייקת לגוף שלו.
אפשר לחשוב אפילו על אימונים שיקומיים כמו פילאטיס שיקומי, המבוצע בעזרת מיטות ייעודיות. למשל פיזיותרפיסטים רבים, משתמשים במיטות אלו ומצליחים לשלב טיפול ואימון המתאפשר בדיוק בגלל המיטות המיוחדות. בדרך זו מתאימים באופן המירבי את האימון למתאמנים והכי חשוב גם מונעים פציעות שונות.

פילאטיס מזרן או פילאטיס מכשירים?

לאחר שהבנו קצת את המושג הבסיסי של אימון פילאטיס, נוכל לבחון את ההבדלים – מבחינה כמותית, בפילאטיס מזרן ישנם 34 תרגילים שהם הבסיס לתרגול. תרגילים אלו יחזרו בווריאציות שונות וגם נוכל להוסיף משקולות או גומיות שונות שיוכלו להעלות את רמת הקושי. לעומת זאת, בפילאטיס מכשירים ישנם כ-500 תרגילים שנוכל לבצע. בעזרת המיטות המיוחדות המיועדות לאימון מסוג זה כמו: מיטת רפורמר, קאדילק ועוד מכשירים שונים ומגוונים הנמצאים בסטודיו. ולכן נמצאה התאמה מדויקת בין סוג התרגיל וגם בקושי התרגיל לבין המתאמנים השונים.

אז איפה מתרגלים? אימון פילאטיס מזרן יכול להתבצע בשטח קטן יחסית, אפילו מהסלון שלכם וכמובן תחת הדרכה נכונה. כך שאין צורך לצאת מהבית ולהגיע לסטודיו. לעומת זאת, פילאטיס מכשירים המתקיים בסטודיו תחת פיקוח, יכול לייצר לכם עבודה יותר נכונה על הגוף באמצעות הדרכה. כמובן שההבדל הזה יביא עימו גם פער במחירי השיעורים ובכמות המשתתפים. לפיכך יש לקחת בחשבון שהגעה לסטודיו יכולה להיות הוצאה חודשית דיי גדולה.